نسخه‌ی جدید آی او اِس (iOS 7) کاملاً از نو طراحی شده است
 
تکنولوژی جدید

 ios-7

  آی او اس (iOS) سیستم‌عامل دستگاه‌های قابل حمل شرکت اپل (مثل آیپد و آیفون) است. شرکت اپل جدیداً در کنفرانسی که در سان‌فرانسیسکو برگزار کرد از نسخه‌ی جدید این سیستم عامل پرده برداری کرد. نسخه‌ی ۷ سیستم‌عامل آی او اس به خاطر امکانات بسیار و ظاهر جدیدش نسخه‌ای ویژه از این سیستم‌عامل محسوب می‌شود. نسخه‌ی بتا و SDK از این سیستم‌عامل هم اکنون در دسترس برنامه نویسان می‌باشد و نسخه‌ی کامل آن برای دستگاه‌هایiPhone 4s ،iPhone4 ،iPhone 5، iPad mini، iPad2، و iPad با صفحه‌ی رتینا در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

نسخه‌ی ۷ سیستم‌عامل آی او اس اولین نسخه‌ای است که کاملاً تحت نظارت مستقیم سر جاناتان آیو (Sir Jonathan Ive)، نائب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی در شرکت اپل، ساخته شده است. به همین دلیل اکثر ناظران انتظار تغییرات عمده در ظاهر این سیستم‌عامل داشتند. سر جاناتان در این کنفرانس بیان داشت، در آنچه که در عین کارایی، سادگی نیز دارد نوعی زیبایی پایدار نهفته است. و سادگی به این معنی نیست که امکانات وجود نداشته باشند. بلکه سادگی به این معنی است که امکانات با نظم سر جای خود قرار بگیرند. آی او اس ۷ مشخصاً این هدف را دنبال می‌کند. در آی او اس ۷ یک ساختار کاملاً جدید و منسجم بر کل سیستم‌عامل حاکم است.
در آی او اس ۷ رابط کاربری (ظاهر سیستم‌عامل) کاملاً تغییر کرده است. این ظاهر جدید نسبت به قبل بسیار تمیزتر و ساده‌تر به نظر می‌رسد. در این ظاهر جدید از جلوه‌های ویژه‌ی تصویری همچون جلوه‌های حرکتی و جلوه‌هایی که با شفاف شدن برخی عوامل صفحه به وجود می‌آیند استفاده شده است. با وجود تغییرات عمده، شرکت اپل به کاربران قدیمی دستگاه‌های قابل حملش این اطمینان را داده است که با نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل نیز بتوانند راحت کار کنند و احتیاج نباشد که کار با دستگاه را بعد از بروز رسانی از نو یاد بگیرند.
در نسخه‌ی جدید، در پس زمینه‌ی آیکون‌ها دیگر از طرح‌های چوب و کاغذ خبری نیست. کاربران احتمالاً بعد از بروز رسانی سیستم‌عامل احساس خواهند کرد که صفحه‌ی دستگاهشان بزرگ‌تر شده است زیرا در این نسخه استفاده‌ی بهینه‌تری از تمام صفحه می‌شود. در پایین صفحه با کشیدن انگشت به سمت بالا برخی گزینه‌های کاربردی بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. این گزینه‌ها شامل دکمه‌هایی برای فراخوانی دوربین، ماشین حساب، ساعت و چراغ قوه و گزینه‌هایی برای فعال کردن حالت قفل، حالت بی صدا، بلوتوث، وای فای و حالت پرواز می‌باشد. این قسمت همچنین شامل نوار تنظیم روشنایی صفحه و گزینه‌هایی برای کنترل موسیقی در حال پخش می‌باشد. در صفحه‌ی قفل می‌توان اطلاعاتی مثل پیام‌های جدید، قرارها، آب و هوا، اطلاعات ترافیک و … را مشاهده کرد.

ios-7-1

یکی از ویژگی‌های کاربردی که به نسخه‌ی جدید آی او اس اضافه شده است AirDrop است که به وسیله‌ی آن کاربران می‌توانند به راحتی مخاطبین خود را به اشتراک بگذارند. کار با برنامه‌های مختلف (Multitasking) در این نسخه بهبود داده شده است. برنامه نویسان این امکان را خواهند داشت که برنامه‌شان را طوری تنظیم کنند که در پس زمینه اجرا شود و در عین حال سیستم‌عامل اطلاعات مربوط به این برنامه‌ها را بر اساس میزان استفاده‌شان بروز رسانی می‌کند.
مرورگر Safari اکنون امکان مرور صفحات وب را در حالت تمام صفحه دارد. امکانات بهینه‌تر برای کنترل مرورگر توسط والدین و استفاده از iCloud Keychain از امکانات جدید سافاری است. Keychain از امکانات خدمات تحت وب iCloud است که رمز‌های عبور، اطلاعات کارت‌های اعتباری و … را برای کاربر ذخیره می‌کند تا کاربر مجبور به نوشتن آن‌ها نباشد. نرم‌افزار هوشمند Siri که به سؤالات کاربر جواب می‌دهد و کارهای ساده مثل تنظیم آلارم را برای وی انجام می‌دهد اکنون هم صدای آقا و هم صدای خانم دارد و از منابع Twitter، Wikipedia، و جستجوگر بینگ مایکروسافت نیز استفاده می‌کند.

دوربین در آی او اس ۷ می‌تواند بر روی عکس‌ها جلوه‌های ویژه‌ی تصویری بگذارد، به وسیله‌ی FaceTime می‌توانید ارتباط صوتی توسط اینترنت موبایل برقرار کنید، نقشه‌ی اپل اکنون قابلیتی به نام حالت شب (Night Mode) دارد برای اینکه در مکان تاریک رنگ صفحه را عوض کنید، قابلیت بلوکه کردن تماس‌ها و پیام‌ها و ارتباطات FaceTime برای افراد خاص اضافه شده است، نرم‌افزارها را می‌توانید تنظیم کنید که به صورت خودکار بروز رسانی شوند، و بهینه سازی در نرم‌افزار عکس و حالت درون ماشین (in-car integration) از دیگر امکانات آی او اس ۷ می‌باشند.ios-7-44
نرم‌افزار پخش موسیقی نیز ظاهر جدید دارد و به وسیله‌ی آن می‌توانید به iTunes Radio گوشی دهید. iTunes Radio سرویس جدید شرکت اپل برای پخش رادیو است که قرار است با سرویس‌هایی مثل Spotify رقابت کند. قرار است بیشتر از ۲۰۰ ایستگاه رادیویی بر حسب محتوا داشته باشد و محتوای در حال پخش را نیز بر حسب سلیقه‌ی شما انتخاب می‌کند.
شرکت اپل امیدوار است که به تغییرات آی او اس ۷ استقبال بیشتری نسبت به تغییرات آی او اس ۶ نشان داده شود. مخصوصاً از نقشه‌ی اپل که اکنون جایگزین نقشه‌ی گوگل شده است.
کاربران در نسخه‌ی جدید آی او اس، تجربه‌ای متفاوت از کار با موبایل‌ها و تبلت‌های اپل خواهند داشت. اپل قطعاً به این نتیجه رسیده است که رابط کاربری قدیمی دیگر آن کارایی که باید داشته باشد ندارد و امروزه نیاز به رابط کاربری جدید احساس می‌شود. در رابط کاربری جدید برخی از کاربران از تغییرات و بهبود‌های اعمال شده استقبال خواهند کرد و برخی دیگر نیز به خاطر اینکه می‌بایست عادت‌های قبلی کار با موبایل یا تبلتشان را عوض کنند سردرگم خواهند شد. البته تمام تغییرات اعمال شده بر آی او اس ۷ امکانات جدید و قابلیت‌های خارق‌العاده که تا کنون به ذهن هیچ کس نرسیده باشد نیستند. بسیاری از این تغییرات مثل قابلیت‌های Control Center، Siri، Multitasking و … کمبودهایی بودند که احساس می‌شدند و اکنون برطرف شده‌اند.

ios-7-33


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 200
بازدید هفته : 334
بازدید ماه : 334
بازدید کل : 58831
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1